0
Meditatia, Relaxarea, Terapii

Ritualuri Tibetane..

De mii de ani calugarii tibetani sunt renumiti pentru capacitatile lor extrasenzoriale si ritualurile lor. Ei au dezvoltat aceste ritualuri tibetane pentru vindecarea diferitelor afectiuni si pentru mentinerea corpului santos.

Ritualuri tibetane.

DESPRE CE VORBIM AZI!?

Azi vom vorbi despre cateva ritualuri care te fac sa renasti fizic si spiritual.

Secretele unui chip tanar si al unui corp sanatos nu sunt cremele minune si nici pastilele facute de marile companii farmaceutice, ci aceste practici vechi de peste 2000 de ani.

Originea lor a fost si este dezbatuta inca, unii sustin ca apartin sistemului de exercitii tibetane (‘phrul ‘khor), altii spun ca face parte din Yoga iar a treia categorie sustine ca cele cinci exercitii preced yoga cu cel putin 700 ani si nu au nici o legatura cu aceasta.

Cert este ca aceste ritualuri combina rotirea corpului cu patru miscari intalnite in posturile de yoga. Rotirea, supune corpul unei forte centrifuge, iar celelate realiniaza energiile alchimice care circula de-a lungul coloanei vertebrale (foc, apa, aer, pamant), astfel chakrele functioneaza in parametri normali.

Miscarile nu sunt complicate si nici nu-ti iau mult timp, dar trebuie facute zilnic timp de noua saptamani.

In fiecare saptamana se executa fiecare rit de trei ori. Apoi saptamanal, se adauga cate doua repetitii la fiecare miscare.

Este indicata executarea lor dimineata, astfel te incarci energetic pentru intreaga zi.

DECI SA INCEPEMINVARTIREA

INVARTIREA

Intinzi bratele in lateral, in linie drepta si te rotesti la stanga la dreapta de cate noua ori.

BENEFICIU: stimuleaza si indreapta coloana si deschide zona centrala pentru a intra energia.

RIDICARI DE PICIOARE

Stai pe spate, cu mainile pe langa tine, ridici picioarele la 90 grade tindu-le intinse. Le mentinem asa pentru cateva secunde apoi revenim usor pe sol.

BENEFICIU: aliniaza chakrele si stimuleaza musculatura picioarelor

POSTURA CAMILEI

Stai in genuchi, cu bratele usor indoite si palmele pe partea din spate a coapselor. Lent aducem capul si barbia spre piept cat de mult putem. Apoi arcuim coloana si ne lasam pe spate, cat de mult ne permite mobilitatea. Revenim apoi lent la normal.

BENEFICIU: corpul nostru se “ trezeste” si se deschid chakrele.

MASA

Stand in fund cu picioarele perfect intinse, asezam palmele pe podea, ducem barbia in piept si incercam sa ridicam corpul in timp ce indoim genuchii, astefel incat  truchiul sa ajunga pararel cu solul. Lasam apoi corpul sa pice usor pe spate.

BENEFICII: indinderea perfecta a soldurilor, pieptului si bratelor.

CAINELE CU FATA IN SUS SI CAINELE CU FATA IN JOS

Stand in picioare ducem palmele pe sol la circa un metru in fata. Impingem corpul, mai ales la nivelul soldurilor mult in spate ridicandu-ne pe degetele de la picioare si pe palme. Aducem barbia in piept. Apoi coboram pieptul pe podea si arcuim coloana. Ducem capul pe spate si-l lasam sa atarne.

BENEFICII: Lucram chakra primara, sacrala. Deschidem mult pieptul si spatele.

Mai multe despre marii mestri tibetani gasiti aici

Citeste si .

Ramaneti aproape, in urmatorul articol va dau mai multe amanunte despre fiecare exercitiu.

va pup,

Symone

Vezi si...

Nu sunt comentarii

    Lasa un comentariu