Ritualuri Tibentane

Ritualuri Tibetane – Partea a II-a.

In articolul Ritualuri Tibetane anterior, va vorbeam despre cele 5 exercitii care fac parte integranta dintr-un “rit” Tibetan.

Azi vom continua cu cateva explicatii despre “Ritualurile Tibetane”.

Pentru articolul precedent intra aici

Primul exercitiu, din Ritualuri Tibetane, cel de rotire, supune corpul unei forte centrifuge, iar urmatoarele patru exercitii realineaza energiile care circula de-a lungul coloanei vertebrale.

Reguli foarte importante:

  • Intodeauna incepem cu rotirea si apoi cu celelate exercitii.
  • Rotirea corpului se face in sensul acelor de ceasornic.
  • Respiratia, atentie la respiratie, aceasta trebuie sa se faca pe nas.
  • Fiecare exercitiu se repeata de 9 ori.
  • Este ideal inainte de a incepe fiecare exercitiu sa ne concentram atentia pe fiecare in parte ( minim 5-10 sec).

SEMNIFICATIA FIECARUI EXERCITIU.

Primul exercitiu:

Semnificatia: ENERGIE (element corespunzator – metal)

Acest exercitiu se executa foarte simplu, trebuie sa te rotesti in jurul propriei axe, cu spatele drept, mainile intinse lateral cu palmele intoarse in jos.

Exercitiu al II-lea

Semnificatia:  ENERGIA TELURICA (element corespunzator – Pamanat)

Din pozitia culcat, cu fata in sus, mainile pe langa corp, ridicam simultan picioarele tinandu-le apropiate.

Executam acest exercitiu concentrandu-ne la ceea ce facem si la respiratie. Pe parcursul realizarii exercitiului tinem palmele pe sol.

Exercitiul III

Semnificatia: ENERGIA PIEPTULUI (element corespunzator – Aer)

Exectuam aceast exercitiu stand in genunchi cu spatele drept. Din aceasta pozitie lasam capul in fata si presam pe barbie, apoi pe spate cat putem de mult. Talpile le sprijinim cu varfurile degetelor pe sol.

Exercitiu IV

Semnificatia: ENERGIA STOMACULUI (element corespunzator – Apa)

Desi initial poate parea mai greu, in cateva zile ne obisnuim.

Ne asezam pe podea in pozitia sezand cu picioarele intaninse in fata, departate la nivelul umerilor. Barbia sa fie in piet. Apoi lasam capul pe spate, ridicam trunghiul la orizontala sprijinindu-ne pe palme si picioare. Genuchii sunt indoiti la  90 grade. Respiram si incordam toti muschii. In pozitia ridicata, trunchiul este orizontal, drept, in continuare coapsele in unghi drept fata de gambe si brate, cu capul lasat pe spate.

Exercitiul V

Semnificatia: ENERGIA BAZALA (elemental corespunzator – Foc)

Incepem acest exercitiu sprijinindu-ne pe maini, cu palmele pe podea si pe laba piciorului avand degetele flexate, iar fata spre podea. Pozitionam mainile la aproximativ 50 cm una fata de cealalta, la fel si picioarele. Corpul sta intr-o pozitie arcuita, abdomenul fiind aproape de sol dar fara sa-l atinga. Lasam capul pe spate. Impingem sezutul in sus in timp ce mainile si picioarele raman fixe in pozitia lor initiala. Corpul formeaza astfel un “ V” al carui varf este in dreptul sezutului. Din aceasta pozitie lasam corpul sa cada in pozitia initiala.

Spor!

Pe acelasi subiect, aici

Va pup,

Symone

Comentarii

Spune-mi părerea ta!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *